Инклюзивті білім беруді дамыту: үлкен деректер талдауын қолдана отырып, Қазақстанның 2011-2021 мемлекеттік бағдарламаларын кешенді бағалау
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.59941/2960-0642-2023-3-192-198Түйінді сөздер:
инклюзивті білім, теңдік, ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар, big dataАннотация
Соңғы онжылдықта Қазақстанның орта мектептері жаңғыртумен, жаңа оқу бағдарламасына көшумен, цифрландырумен және мазмұнын жаңартумен белгіленген трансформациялық процестен өтті. Алайда, бұл эволюция параллельді түрде тереңірек мақсатпен - инклюзивтілікке ұмтылумен бірге жүреді. Бұл мақалада 2011-2021 жылдар аралығында Қазақстан Республикасында инклюзивті білім беруді дамытудың мемлекеттік бағдарламаларын кешенді бағалау ұсынылған. Бағалау аралас әдістерді қолдану арқылы жүзеге асырылады және кабинет деректерін талдауды, ақпаратты қайталама талдауды және сұхбат, фокус-топтар және әлеуметтік желілерді талдау арқылы сапалы деректерді жинауды қамтиды. Мақалада саяси қолдауды, қоғамның өзгеретін көзқарасын және биопсихоәлеуметтік көзқарасқа көшуді қоса алғанда, инклюзивті білім беруді дамыту үшін қолайлы жағдайлар көрсетілген. Алайда, бағалау сонымен қатар мектепке дейінгі білім беруді қаржыландырудың шектеулі болуы және органдар мен ұйымдар арасындағы үйлестірудің болмауы сияқты жүйелі жетілдіруді қажет ететін қиындықтарды анықтады. Қорытындыда ерте даму саясатын нығайтуды, мектепке дейінгі білім берудегі жағдайды жақсартуды, интеграцияланған қызметтерді дамытуды және педагогтердің кәсіби дамуын қамтамасыз етуді қоса алғанда, негізгі ұсынымдар берілді. Бұл ұсыныстар барлық балалардың, соның ішінде даму ерекшеліктері бар балалардың жан-жақты дамуына ықпал ететін әділ және инклюзивті білім беру ортасын құруға бағытталған.