Қазақстандағы ауыл мұғалімдерінің кәсіби мүмкіндіктері
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.59941/2960-0642-2023-3-55-65Түйінді сөздер:
ауыл мектептері, мұғалімдер, мұғалім мәртебесі, мүмкіндіктері, оқыту сапасыАннотация
Бұл мақала негізгі мүдделі тараптардың көзқарасы бойынша Қазақстандағы ауыл мектептері мұғалімдерінің кәсіби қабілеттері мен мүмкіндіктерін зерттейтін зерттеуге негізделген. Аралас әдісті зерттеу тәсілін қолдана отырып, бұл зерттеуде мұғалімдердің қабілеттері мен тәжірибесі туралы мәліметтерді жинау үшін сандық сауалнамалар да, жартылай құрылымдық сұхбаттар да қолданылды [1]. Қазақстан бойынша 40 ауыл мектебінің 125 мұғалімі арасында сандық сауалнама жүргізілді. Алматы, Қызылорда, Шымкент, Ақтау және Өскемен облыстарының шетіндегі ауылдық мектептерде қатысушылармен 90 сапалы сұхбат (41 жеке және 49 фокус-топ) өткізілді. Әңгімелесуге мектеп директорлары, директордың орынбасарлары, пән үйлестірушілері, мұғалімдер, 7-11 сынып оқушылары, облыстық және аудандық білім беру басқармаларының өкілдері, ата-аналар қатысты. Зерттеудің негізгі нәтижелері ауыл мектептері мұғалімдерін мүдделі тараптардың қалай қабылдайтынын және осы мұғалімдер тап болған негізгі мәселелер, қиындықтар мен дилеммаларды көрсетті. Сондай-ақ, зерттеуде ауыл мұғалімі мамандығының сапасын арттыру бойынша ұсыныстар да берілген. Зерттеуді жүргізу үшін ЮНЕСКО-ның сапа жүйесі пайдаланылды.