Мұғалім тәлімгер ретінде: оқушылардың кәсіптік бағдарлануына әсер ететін кәсіби құзыреттіліктер

Авторлар

  • Маржан Кененбаева Ә. Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті https://orcid.org/0000-0002-4127-664X
  • Мөлдір Темиргалиева Ә. Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті https://orcid.org/0009-0004-2435-3334
  • Айжан Оразбай Ә. Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті https://orcid.org/0000-0002-8593-9425
  • Арай Рахимжанова Әлкей Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.59941/2960-0642-2025-1-245-256

Түйінді сөздер:

кәсіптік бағдар, мұғалім, тәлімгер, оқушылар, ата-аналар

Аннотация

Бұл мақалада мұғалім-тәлімгер Оқушылардың кәсіптік бағдар беру процесіне оң әсер етуі керек ең маңызды кәсіби құзыреттіліктерді анықтауға байланысты негізгі аспектілер қарастырылады. Мұғалімдердің сауалнамасы негізінде тиімді кәсіптік бағдарлау жұмысы үшін қажетті маңызды құзыреттер анықталды. Басты назар жеке және кәсіби қасиеттерге аударылады, бұл оқушылардың әртүрлі кәсіптерге деген қызығушылығын сәтті қалыптастыруға, оларды саналы түрде таңдауға және кәсіби бағдар беру дағдыларын дамытуға ықпал етеді.

Бақылау барысында мұғалім-тәлімгердің оқушылардың кәсіби өзін-өзі анықтауына ықпал етуге бағытталған маңызды құзыреттері анықталды. Мұндай құзыреттерге оқушыларды әртүрлі кәсіптердің ерекшеліктерін зерттеуге ынталандыру, кәсіби жолды таңдау процесінде қолдау көрсету және кәсіптік бағдар беру үшін қажетті дағдыларды дамыту мүмкіндігі жатады.

Оқушылар мен олардың ата-аналары арасында жүргізілген диагностика педагог-тәлімгерлердің негізгі кәсіби құзыреттіліктерін, сондай-ақ олардың кәсіптік бағдарлау процесінде мұғалімнің рөлін қабылдауын анықтауға мүмкіндік берді. Зерттеу нәтижелері мұғалім-тәлімгердің мектеп оқушыларының кәсіби өзін-өзі анықтауына әсер ететін және осы процесте олардың ата-аналарына қолдау көрсететін негізгі тұлға ретіндегі маңыздылығын растады.

Мұғалімдер тәлімгерлердің негізгі функциялары мектеп оқушыларының мамандықтарға деген қызығушылығын қалыптастыру және кәсіби жолды саналы түрде таңдауға ықпал ету екенін атап өтеді. Бұл ретте нақты кәсіптік бағдарлау дағдыларын дамыту онша маңызды емес аспект ретінде қарастырылады. Мұғалімнің маңызды жеке қасиеттерінің ішінде эмпатия, шыдамдылық, тыңдау қабілеті және шабыттандыру қабілеті ерекшеленеді. Педагогикалық дағдылардың ішінде оқытудың заманауи әдістерін меңгерудің маңыздылығы ерекше атап өтіледі.

Жүктеулер

Жарияланды

2025-03-31

Қалай келтіруге болады

Кененбаева , М., Темиргалиева , М., Оразбай , А., & Рахимжанова, А. (2025). Мұғалім тәлімгер ретінде: оқушылардың кәсіптік бағдарлануына әсер ететін кәсіби құзыреттіліктер. Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясының «Білім-Образование» ғылыми-педагогикалық журналы, 112(1), 245–256. https://doi.org/10.59941/2960-0642-2025-1-245-256

Шығарылым

Бөлім

Үздіксіз педагогикалық білім беру