Оқушылардың метапәндік құзыреттілігін дамытудағы мұғалімнің педагогикалық құзыреттілігінің рөлі

Авторлар

  • Жумагуль Кенжебаева Әлкей Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті
  • Берик Матаев Әлкей Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті https://orcid.org/0000-0002-0610-5108
  • Маржан Кененбаева Әлкей Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті
  • Гульзат Сарбасова «Alikhan Bokeikhan University»

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.59941/2960-0642-2024-4-235-247

Түйінді сөздер:

құзыреттіліктер, педагогикалық құзыреттіліктер, метапәндік құзыреттіліктер, мұғалімдер, оқушылар

Аннотация

Бұл мақалада оқушылардың метакогнитивті құзыреттіліктерін дамытудағы мұғалімнің педагогикалық құзыреттілігінің рөлін ашатын проблемалық мәселелер қарастырылады. Зерттеудің мақсаты-оқушыларда қажетті дағдылар мен дағдыларды қалыптастырудағы дидактикалық құзыреттіліктің маңыздылығын зерттеу. Зерттеу әдістемесі жоғары сынып оқушыларына қол жетімді дереккөздерді әдеби талдауды, сауалнама жүргізуді және тестілеуді қамтыды. Нәтижесінде мұғалім өз қызметінде өз оқушыларына әсер етудің әртүрлі әдістерін, құралдары мен әдістерін қолданған жағдайда, педагогикалық құзыреттіліктер оқушылардың қажетті құзыреттіліктерін қалыптастыруға ықпал ететіндігі анықталды. Алынған нәтижелер оқытушылардың педагогикалық құзыреттіліктері мен студенттердің метакогнитивтік дағдыларын дамыту арасындағы өзара байланыстың бар екендігін көрсетеді. Алайда, зерттеу бірқатар проблемаларды анықтады. Біріншіден, студенттер оқытушылардың педагогикалық құзыреттіліктерінің жеткіліксіз дамуын атап өтті. Екіншіден, сонымен қатар студенттердің метакогнитивтік дағдыларын дамытудың төмен деңгейі анықталды. Алынған нәтижелер негізінде жоғары сынып оқушыларының метакогнитивтік құзыреттіліктерін дамыту көрсеткіштерін жақсарту мақсатында мұғалімдердің педагогикалық құзыреттілік деңгейін арттыру бойынша ұсыныстар ұсынылады. Бұл ұсыныстар анықталған проблемаларды ескереді және әзірленген әдісті қолданудың сәтті тәжірибесіне негізделген. Зерттеу әдістемесі жоғары сынып оқушыларына қол жетімді дереккөздерді әдеби талдауды, сауалнама жүргізуді және тестілеуді қамтыды. Нәтижесінде мұғалім өз қызметінде өз оқушыларына әсер етудің әртүрлі әдістерін, құралдары мен әдістерін қолданған жағдайда, педагогикалық құзыреттіліктер оқушылардың қажетті құзыреттіліктерін қалыптастыруға ықпал ететіндігі анықталды.

Алынған нәтижелер оқытушылардың педагогикалық құзыреттіліктері мен студенттердің метакогнитивтік дағдыларын дамыту арасындағы өзара байланыстың бар екендігін көрсетеді. Алайда, зерттеу бірқатар проблемаларды анықтады. Біріншіден, студенттер оқытушылардың педагогикалық құзыреттіліктерінің жеткіліксіз дамуын атап өтті. Екіншіден, сонымен қатар студенттердің метакогнитивтік дағдыларын дамытудың төмен деңгейі анықталды.

Алынған нәтижелер негізінде жоғары сынып оқушыларының метакогнитивтік құзыреттіліктерін дамыту көрсеткіштерін жақсарту мақсатында мұғалімдердің педагогикалық құзыреттілік деңгейін арттыру бойынша ұсыныстар ұсынылады. Бұл ұсыныстар анықталған проблемаларды ескереді және әзірленген әдісті қолданудың сәтті тәжірибесіне негізделген.

Жүктеулер

Жарияланды

2024-12-31

Қалай келтіруге болады

Кенжебаева, Ж., Матаев, Б., Кененбаева, М., & Сарбасова, Г. (2024). Оқушылардың метапәндік құзыреттілігін дамытудағы мұғалімнің педагогикалық құзыреттілігінің рөлі. Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясының «Білім-Образование» ғылыми-педагогикалық журналы, 111(4), 235–247. https://doi.org/10.59941/2960-0642-2024-4-235-247

Шығарылым

Бөлім

Үздіксіз педагогикалық білім беру