Оқушылардың метапәндік құзыреттілігін дамытудағы мұғалімнің педагогикалық құзыреттілігінің рөлі
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.59941/2960-0642-2024-4-235-247Түйінді сөздер:
құзыреттіліктер, педагогикалық құзыреттіліктер, метапәндік құзыреттіліктер, мұғалімдер, оқушыларАннотация
Бұл мақалада оқушылардың метакогнитивті құзыреттіліктерін дамытудағы мұғалімнің педагогикалық құзыреттілігінің рөлін ашатын проблемалық мәселелер қарастырылады. Зерттеудің мақсаты-оқушыларда қажетті дағдылар мен дағдыларды қалыптастырудағы дидактикалық құзыреттіліктің маңыздылығын зерттеу. Зерттеу әдістемесі жоғары сынып оқушыларына қол жетімді дереккөздерді әдеби талдауды, сауалнама жүргізуді және тестілеуді қамтыды. Нәтижесінде мұғалім өз қызметінде өз оқушыларына әсер етудің әртүрлі әдістерін, құралдары мен әдістерін қолданған жағдайда, педагогикалық құзыреттіліктер оқушылардың қажетті құзыреттіліктерін қалыптастыруға ықпал ететіндігі анықталды. Алынған нәтижелер оқытушылардың педагогикалық құзыреттіліктері мен студенттердің метакогнитивтік дағдыларын дамыту арасындағы өзара байланыстың бар екендігін көрсетеді. Алайда, зерттеу бірқатар проблемаларды анықтады. Біріншіден, студенттер оқытушылардың педагогикалық құзыреттіліктерінің жеткіліксіз дамуын атап өтті. Екіншіден, сонымен қатар студенттердің метакогнитивтік дағдыларын дамытудың төмен деңгейі анықталды. Алынған нәтижелер негізінде жоғары сынып оқушыларының метакогнитивтік құзыреттіліктерін дамыту көрсеткіштерін жақсарту мақсатында мұғалімдердің педагогикалық құзыреттілік деңгейін арттыру бойынша ұсыныстар ұсынылады. Бұл ұсыныстар анықталған проблемаларды ескереді және әзірленген әдісті қолданудың сәтті тәжірибесіне негізделген. Зерттеу әдістемесі жоғары сынып оқушыларына қол жетімді дереккөздерді әдеби талдауды, сауалнама жүргізуді және тестілеуді қамтыды. Нәтижесінде мұғалім өз қызметінде өз оқушыларына әсер етудің әртүрлі әдістерін, құралдары мен әдістерін қолданған жағдайда, педагогикалық құзыреттіліктер оқушылардың қажетті құзыреттіліктерін қалыптастыруға ықпал ететіндігі анықталды.
Алынған нәтижелер оқытушылардың педагогикалық құзыреттіліктері мен студенттердің метакогнитивтік дағдыларын дамыту арасындағы өзара байланыстың бар екендігін көрсетеді. Алайда, зерттеу бірқатар проблемаларды анықтады. Біріншіден, студенттер оқытушылардың педагогикалық құзыреттіліктерінің жеткіліксіз дамуын атап өтті. Екіншіден, сонымен қатар студенттердің метакогнитивтік дағдыларын дамытудың төмен деңгейі анықталды.
Алынған нәтижелер негізінде жоғары сынып оқушыларының метакогнитивтік құзыреттіліктерін дамыту көрсеткіштерін жақсарту мақсатында мұғалімдердің педагогикалық құзыреттілік деңгейін арттыру бойынша ұсыныстар ұсынылады. Бұл ұсыныстар анықталған проблемаларды ескереді және әзірленген әдісті қолданудың сәтті тәжірибесіне негізделген.