Ерекше білім беруге қажеттілігі бар балаларды табысты оқыту және дамыту үшін психологиялық-педагогикалық қолдау

Авторлар

  • Лаура Бутабаева Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы
  • Лаура Шалабаева Халықаралық туризм және меймандостық университеті
  • Айгерим Байкулова Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университеті https://orcid.org/0000-0001-9525-2048
  • Қарлығаш Тебенова Е.А.Бөкетов атындағы Қарағанды университеті https://orcid.org/0000-0003-0648-7828

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.59941/2960-0642-2024-4-201-214

Түйінді сөздер:

мектеп жасындағы балалар, ерекше білім беру қажеттілігі, инклюзия, психологиялық-педагогикалық қолдау, табысты оқыту

Аннотация

Бұл мақалада ерекше білім беру қажеттілігі бар мектеп оқушыларына табысты оқу үшін және дамытуы үшін психологиялық және педагогикалық қолдау қөрсету бойынша теориялық тұрғыдан әдебиеттерге шолу жасалды. Сонымен қатар мұгалімдерден және ата-аналардан сауалнама алынып, оның позитивті жақтары анықталып, келешекте неге назар аудару керектігі анықталды. Мақалада ұсынылған тақырыптың өзектілігі негізделеді, ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушыларды табысты оқыту және дамыту мәселесіне назар аударылады. Жаһандық білім беру кеңістігінде әр баланың жеке қасиеттеріне қарамастан, оның ерекше білім беру қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін білім беру жүйесінде жағдай жасаудың заманауи міндеті бар. Тең және қол жетімді білім беру - бұл мемлекет, ең алдымен, өз азаматтары үшін қамтамасыз етуі керек нәрсе. Мұғалімдердің арнайы жұмысынсыз тең және қол жетімді білім беру мүмкін емес. Мұғалімдер өздерінің дағдылары мен қабілеттерін қолдана отырып, әртүрлі білім беру қабілеттері бар оқушыларға тең көзқарас пен тең білім беруі керек.  Осы мақсатқа жету үшін эмпирикалық деректерді, теориялық талдау және өңдеу әдістері қолданылды. Негізгі әдіс-авторлар жасаған сауалнаманы қолдана отырып, мұғалімдер мен ата-аналарға сауалнама жүргізу. Жүргізілген талдау ата-аналарды (заңды өкілдерді) және оқытушы-психологты психологиялық-педагогикалық құзыреттілігін арттыру мақсатында олармен өзара іс-қимылдың белсенді нысандарын пайдалану арқылы түзету- білім беру процесіне тарту қажеттілігін көрсетуге мүмкіндік берді. Бұл, өз кезегінде, табысты оқыту үшін ерекше білім беру қажеттілігі бар балалардың мұғалімдерімен және ата-аналарымен (заңды өкілдерімен) жұмыс нысандарын кеңейту және олардың оқушылардың психикасын түзетудің қолжетімді әдістері мен тәсілдерін дамыту қажеттілігін көрсетеді. Сауалнама нәтижелерін талдау арқылы қатысушылардың білім беру қатынастарындағы психологпен қарым-қатынасының жағымды да, жағымсыз да заңдылықтары анықталды. Психологтың ерекше білім беру қажеттіліктері бар мектеп оқушыларымен жұмысының құрылымы мен мазмұны, сондай-ақ олардың мұғалімдермен, ата-аналармен және заңды тұлғалармен қарым-қатынасы олардың инклюзивті тәжірибесінің ерекшеліктерін көрсетеді.

Жүктеулер

Жарияланды

2024-12-31

Қалай келтіруге болады

Бутабаева , Л., Шалабаева, Л., Байкулова, А., & Тебенова , Қ. (2024). Ерекше білім беруге қажеттілігі бар балаларды табысты оқыту және дамыту үшін психологиялық-педагогикалық қолдау. Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясының «Білім-Образование» ғылыми-педагогикалық журналы, 111(4), 201–214. https://doi.org/10.59941/2960-0642-2024-4-201-214

Шығарылым

Бөлім

Арнайы және инклюзивті білім беру