Білім беру бағдарламалары өзін-өзі басқаратын оқыту жағдайында педагогтардың үздіксіз кәсіби дамуын дербестендіру үшін

Авторлар

  • Алма Мурзалинова «Өрлеу» біліктілікті арттыру ұлттық орталығы
  • Роза Ашимбетова «Өрлеу» біліктілікті арттыру ұлттық орталығының Павлодар облысы бойынша Кәсіби даму институты филиалы
  • Алия Иманова «Өрлеу» біліктілікті арттыру ұлттық орталығының Ақмола облысы бойынша Кәсіби даму институты филиалы
  • Айгуль Зейнелова «Өрлеу» біліктілікті арттыру ұлттық орталығының Ақмола облысы бойынша Кәсіби даму институты филиалы

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.59941/2960-0642-2024-3-147-161

Түйінді сөздер:

үздіксіз кәсіби-педагогикалық даму, кәсіби дамуды дербестендіру, өзекті кәсіби даму курсы, білім беру бағдарламасы, өзін-өзі дамыту стратегиялары, өзін-өзі басқаратын педагогтер, жеке таңдау, фасилитаторлар

Аннотация

Мақаланың мазмұны зерттеуге жауап береді, оның мақсаты - күрделі әлем үшін білім беру аспектісінде педагогтардың үздіксіз кәсіби даму жүйесін құру. Мақалада зерттеу нәтижелері - өзекті кәсіптік даму курсының білім беру бағдарламаларын әзірлеудің ғылыми-әдістемелік негіздері ұсынылған. Білім беру бағдарламаларының мақсаты - білім беру практикасын және мансаптық-білім беру өсуін тұрақты жақсарту бағытында кәсіптік-жеке өсумен өзін-өзі басқару үшін өзін-өзі дамыту стратегияларын игеру арқылы үздіксіз кәсіптік даму құзыреттерін дамыту. Әзiрлеу негiзiне бiлiм алушылардың педагогтарды жеке таңдауы және олардың өзiн-өзi дамыту стратегиясы - курсын жаттықтырушылармен және фасилитаторлармен өзара iс-қимылда игеруi арқылы iске асырылатын оқытуды дербестендiру идеясы алынған, бұл бiлiм беру процесiн кәсiби дамудың ұйымдастырылатын процестерi арқылы кәсiби тапшылықтарды жоюға бейiмдеуге мүмкiндiк бередi. «Даму арқылы жетілдіру» кешенінің әзірленген білім беру бағдарламаларын сынақтан өткізу (педагогтар, педагог-модераторлар, педагог-сарапшылар, педагог-зерттеушілер және педагог-шеберлер үшін) мынадай қорытындыларды тұжырымдауға мүмкіндік береді. Өзін-өзі дамыту стратегияларына оқыту субъективтілігіне қарай тиімді: таңдалған стратегияларды игеру аттестатталатын педагогтардың білім беру-мансаптық траекториясында ілгерілеуіне жауап береді. Мұндай оқыту өзiн-өзi басқаратын, өзiнiң оқу мақсаттарын, мазмұны мен қарқынын дербес айқындай алатын, практикада талап етiлетiн бiлiм беру өнiмдерiн жасай алатын, метатану мен метакогнитивтiк дағдылар негiзiнде тұтастай дамуды қамтамасыз ететiн әртүрлi бiлiм беру тәжiрибелерiне сүңгетiн педагогтарды қалыптастырады. Кәсіби дамудың үздіксіздігі тәжірибе және әрекет ету және оларды алмасу арқылы кәсіптік-педагогикалық жағдайлар контексінде, сондай-ақ «lifelong learning», «lifewide learning», «lifedeep learning» оқыту модельдерін іске асыру үшін формалды, бейресми және ақпараттық білім беру ресурстарын біріктіруде практикалық-бағдарланған оқытумен қамтамасыз етіледі.

Түйінді сөздер: үздіксіз кәсіби-педагогикалық даму, кәсіби дамуды дербестендіру, өзекті кәсіби даму курсы, білім беру бағдарламасы, өзін-өзі дамыту стратегиялары, өзін-өзі басқаратын педагогтер, жеке таңдау, фасилитаторлар.

Жүктеулер

Жарияланды

2024-09-30

Қалай келтіруге болады

Мурзалинова , А., Ашимбетова, Р., Иманова , А., & Зейнелова , А. (2024). Білім беру бағдарламалары өзін-өзі басқаратын оқыту жағдайында педагогтардың үздіксіз кәсіби дамуын дербестендіру үшін. Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясының «Білім-Образование» ғылыми-педагогикалық журналы, 110(3), 148–162. https://doi.org/10.59941/2960-0642-2024-3-147-161

Шығарылым

Бөлім

Үздіксіз педагогикалық білім беру