Қазақстан мұғалімдерінің кәсіби таңдауын зерттеу: оқыту әдістемелері мен оқыту курстарын талдау
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.59941/2960-0642-2024-2-120-129Түйінді сөздер:
біліктілікті арттыру, педагогтер, оқыту әдістері, оқу курстары, сандық талдау, педагогикалық практикаАннотация
Осы зерттеу Қазақстандағы мұғалімдердің оқыту әдістемесі мен оқыту курстары саласындағы кәсіби таңдаулары мен қажеттіліктерін анықтауға бағытталған. Зерттеуге еліміздің әр өңірінен 41 231 мұғалім қатысты, бұл көрсеткіш деректерді алуға мүмкіндік берді. Зерттеудің негізгі мақсаты – мұғалімдер арасында біліктілікті арттырудың қай бағыттары көбірек сұранысқа ие екенін және бұл таңдаулардың аймаққа, еңбек өтіліне және оқытылатын пәндерге байланысты қалай бөлінетінін анықтау болды. Зерттеу әдістері сауалнамалар арқылы жүргізілген сандық талдауды қамтыды. Талдау көрсеткендей, мұғалімдердің басым бөлігі өз пәнін оқыту әдістемесі бойынша курстарға, сондай-ақ оқытудың интерактивті және инновациялық әдістерін қолдануға, цифрлық технологияларды интеграциялауға және оқушыларды олимпиадаға дайындауға байланысты курстарға қызығушылық танытады. Мұғалімдердің қалауы олардың тәжірибесіне байланысты өзгеретіні анықталды: жаңадан келген мұғалімдер жалпы біліктілікті арттыру курстарына көбірек қызығушылық танытса, тәжірибелі мұғалімдер өздерінің кәсіби деңгейін арттыру үшін арнайы курстарды қалайды. Алынған мәліметтер негізінде әдістемелік дайындыққа, заманауи білім беру технологияларына және оқытудың инновациялық тәсілдеріне баса назар аударылған педагогтардың біліктілігін арттырудың білім беру бағдарламаларын әзірлеу бойынша ұсыныстар тұжырымдалды. Бұл нәтижелер Қазақстандағы оқытудың сапасын және жалпы білім беру үдерісінің нәтижелілігін арттыруға көмектесуі мүмкін.