Тұрақты оқыту дағдыларын қалыптастыру мақсатында 8-9 сынып білім алушыларына метакогнитивтік тәсілдердің әсері
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.59941/2960-0642-2024-1-52-62Түйінді сөздер:
метакогнициялар, метакогнитивтік тәсіл, метакогнитивтік қабілеттер, метакогнитивтік дағдылар, метакогнитивтік стратегияларАннотация
Тұрақты өзгерiп отыратын бiлiм беру парадигмасы жағдайында қазақстандық бiлiм беруде бiлiм беру жүйесiн жаңартуға бағытталған өзгерiстер процесi жүруде. Белсенді оқыту, ынтымақтастық, оқытуға сараланған тәсіл, пәнаралық интеграция және ақпараттық және коммуникациялық технологияларды пайдалану қағидаттарын ескере отырып, Қазақстан 21 ғасырда оқушылардың табысты бейімделуі үшін қажетті дағдылар мен құзыреттерді дамытуға ұмтылады.
Дәстүрлi педагогикалық көзқарастан бiлiм берудiң жаңартылған қағидаттарына негiзделген қазiргi заманға көшу тәуелсiз және сын тұрғысынан ойлайтын тұлғаларды қалыптастыру бағытындағы қозғалысты бiлдiредi. Бұл тәсіл фактілерді есте сақтау және пассивті оқыту оқушыларды қазіргі заманғы әлемнің қиындықтарына табысты бейімделуге дайындау үшін жеткіліксіз екенін мойындайды.
Осы зерттеудің мақсаты 8-9 сынып білім алушыларының өзін-өзі реттеуге, өзін-өзі тануға және оқу дағдыларына метакогнитивті тәсілдердің әсерін анықтау болып табылады. Осы эксперименттерді еске түсіретін, бірақ қатысушыларды топтарға рандомизацияланған бөлуді көздемейтін зерттеу әдістемелерін қолдану арқылы алдын ала және кейіннен тестілеу арқылы 8-9-сынып білім алушыларынан деректер жиналды. Метакогнитивтік қабілеттерді ықпалдастыру математика, физика, химия, биология пәндері бойынша оқытушылардың пәндік материалдарының негізін құрады.
Алынған нәтижелер 8-9 сынып білім алушыларының өзін-өзі реттеуге және оқу дағдыларына математика, физика, химия, биология бойынша пәндік материалдар арқылы осы пәндерді зерделеу кезінде метакогнитивтік тәсілдерді пайдаланудың елеулі әсерін растайды. Зерттеу білім беру процесіне тиісті метакогнитивті тәсілдер мен техникаларды енгізу, сондай-ақ метакогнитивті техникаларды ықпалдастыруды оқыту мақсатында математика, физика, химия, биология оқытушылары үшін семинарлар ұйымдастыру мүмкіндігін қарастырады.